Milatova kostka
 

TATRA 148

TATRA 148

Uhádl jsi model vozidla?
Gratulujeme, skvělá práce!

Neuhádl jsi tentokrát?
Nezoufej, zkus štěstí s další kostkou!

 

TATRA - DESIGN BY MILATA

 

TATRA 148 v provedení od oficiálního zpracovatele autovraků společnosti MILATA s.r.o.

Tatra 148
Milatova kostka

 

TATRA 148 je je československý nákladní automobil vyráběný národním podnikem Tatra v letech 1972 až 1982. Tento model navázal na úspěch svého předchůdce, Tatry 138, a přinesl řadu technických vylepšení, která zvýšila jeho spolehlivost a výkon. Díky své robustnosti a univerzálnosti se Tatra 148 stala ikonou československého automobilového průmyslu a byla široce využívána v civilním i vojenském sektoru.

 

Historie a vývoj

V roce 1969 byla zahájena výroba ověřovací série modernizovaného automobilu s označením T 148 jako inovační stupeň typové řady T 138, kterou nahradila a v mnohých variantách rozšířila. Konstruktéři si dali za cíl odstranit příčiny některých poruch vozů T 138, zvýšit výkon motoru, přepravní rychlost a spolehlivost.

Výroba Tatry 148 byla ukončena 14. prosince 1982, kdy vznikl poslední z 113 647 kusů tohoto nákladního vozidla. Jde tak o jednu z nejúspěšnějších tater historie. Více než polovina produkce zamířila do zahraničí, T148 jezdila ve 43 zemích pěti kontinentů.

 

Klíčové vlastnosti a inovace:

Karoserie: Tatra 148 byla nabízena v různých variantách karoserie, včetně sklápěčů, valníků, tahačů návěsů a speciálních vozidel, jako jsou cisterny či jeřáby. Vozidlo bylo navrženo s důrazem na modularitu a možnost přizpůsobení různým potřebám.

Motorizace: Vozidlo poháněl vzduchem chlazený osmiválcový motor o objemu 12 668 cm³ s výkonem 148,6 kW (202 k). Tento motor byl navržen pro vysokou spolehlivost a odolnost v náročných podmínkách.

Převodovka: Tatra 148 byla vybavena 10+2stupňovou manuální převodovkou, která umožňovala efektivní přenos výkonu na všechna kola. Tato konfigurace zajišťovala optimální výkon jak na silnici, tak v terénu.

Pohon: Vozidlo bylo k dispozici s podvozkem 6×6 nebo 4×4, což zajišťovalo vynikající průchodnost terénem a schopnost překonávat náročné podmínky. Tatra 148 byla vybavena centrální nosnou rourou a výkyvnými polonápravami, což přispívalo k její odolnosti a flexibilitě.

Nosnost: Tatra 148 měla nosnost až 12 tun, což ji činilo ideální pro přepravu těžkých nákladů v různých odvětvích průmyslu a stavebnictví.

Rozměry: Délka vozidla se lišila podle konkrétní varianty, ale typicky se pohybovala kolem 7 295 mm, šířka 2 500 mm a výška 2 610 mm. Světlá výška činila 290 mm, což umožňovalo průjezd náročným terénem.

 

Tatra 148 se stala symbolem spolehlivosti a odolnosti československého automobilového průmyslu. Díky svým technickým vlastnostem a schopnosti přizpůsobit se různým podmínkám si získala oblibu nejen v domácím prostředí, ale i na mezinárodním trhu. Její robustní konstrukce a univerzálnost ji činí dodnes ceněným vozidlem mezi sběrateli a nadšenci historických nákladních automobilů.

 

Současnost

I po více než čtyřech desetiletích od ukončení výroby je Tatra 148 stále k vidění na silnicích a stavbách, zejména díky nadšencům, kteří tyto vozy udržují v provozu. Na trhu s historickými vozidly je stále poptávka po dobře udržovaných exemplářích, které jsou ceněny pro svou historickou hodnotu a robustnost. Kluby a sdružení majitelů těchto vozů pořádají pravidelná setkání a srazy, kde si vyměňují zkušenosti a udržují tradici spojenou s tímto legendárním modelem.

 

MILATOVA KOSTKA - Ekologické šrotování aut

 

 

Vrakoviště

MILATA s.r.o.
Dobrá 203, Dobrá, 739 51
(Dobrá u Frýdku-Místku)

 
+420 607 703 311
+420 558 642 172
info@milata.cz

PO - PÁ 08:00 - 17:00

Hodnocení a recenze zákazníků vrakoviště

Pozitivních recenzí

Ověřené vrakoviště

MILATA s.r.o. je ověřeným zpracovatelem autovraků pro Severní Moravu a Slezsko.

Milata tradice od roku 1992